Open

Neem contact op

8 effectieve SEO-technieken om website traffic te verbeteren!

SEO is een proces van het optimaliseren van je website dit doe je om de kwaliteit en de kwantiteit van je website verkeer te verhogen. Je website traffic gaat hierdoor omhoog.

  • Marketing

SEO is belangrijk voor de ranking en vindbaarheid van je website binnen zoekmachines. In de tijd waarin we nu leven is concurrentie binnen zoekmachines hoger dan ooit te voren en is het ontwikkelen van een goede naamsbekendheid met online marketing steeds moeilijker. Er zijn veel redenen waarom het belangrijk is je traffic te verbeteren. Eén reden is dat het je kan helpen je kansen te vergroten om gevonden te worden door potentiële klanten. Een andere reden is dat het je kan helpen je positie in zoekmachines te verbeteren. En tenslotte kan het verbeteren van je verkeer je ook helpen je bedrijfsresultaat op te krikken. Ik leg je graag uit waarom traffic verbeteren grote invloed heeft op je desktop- en mobiele website.

1. Combineer je SEO en online marketing

Contentmarketing draait om het ontwikkelen van relevante content die informeert, onderwijst en de juiste doelgroep aantrekt. SEO is hoe je die content op de juiste plek krijgt. Het combineren van beide strategieën helpt je om hoogwaardige content te creëren die je ranking zeker zal verhogen en hierdoor voor meer traffic zal zorgen.

Vergeet niet voor wie je het maakt, je maakt het voor mensen. Niet alleen voor zoekmachines. Als het puntje bij paaltje komt is de lezer toch de gene die een aanschaf gaat doen of informatie wil.

2. Voeg relevante zoekwoorden toe aan je content

Een zoekterm vormt de brug tussen die informatie waar je doelgroep naar zoekt en de content die jij maakt. Het toevoegen van de beste zoekwoorden makt het makkelijker voor de doelgroep om bij jou uit te komen. Zoekwoorden zorgen er voor een groot deel voor dat de kwaliteit van het verkeer dat naar je website geloodst wordt goed is. Om de juiste zoekwoorden voor jouw website te ontdekken is een tool zoals Ubersuggest perfect. Google vindt het ook erg belangrijk dat de content op je website waardevolle content is en niet zomaar een riedel gebaseerd op een bepaald zoekwoord. Dit betekent dat hoe beter en relevanter je inhoud is, hoe hoger je website zal ranken. Dit komt omdat het algoritme van Google ontworpen is om mensen de meest relevante resultaten voor hun zoekterm te tonen. Inhoud van hoge kwaliteit creëren is de beste manier om je verkeer te verbeteren. Op deze manier creëer je een groot bereik waardoor je lezers en nieuwe bezoekers makkelijker bereikt met je interessante content.

3. Vermijd dubbele content

Dubbele content is content die online zichtbaar is op meer dan een pagina. Denk hierbij ook aan het te vaak hergebruiken van afbeeldingen. Het hebben van dubbele content is slecht voor je SEO prestaties. Dit kan de zoekmachines namelijk in de war brengen. Het is namelijk erg moeilijk voor de zoekmachine om te bepalen welke versie van een pagina geïndexeerd moet worden Het instellen van een 301-pagina kan hier bij helpen. Dit is een permante doorverwijzing naar een andere locatie binnen je website. De makkelijkste optie is om ervoor te zorgen dat al je inhoud uniek is. Van title tags tot meta descriptions aan toe. Blijf zorgen voor nieuwe content en zorg dat het niet op elkaar lijkt!

4. Verhoog de laadsnelheid

Pagina snelheid is een belangrijke ranking factor voor Google. Je riskeert verlies in zoekposities als je webpagina’s langer dan drie seconden nodig hebben om te laden. Mensen verwachten dat een site binnen no time laadt. Duurt dit te lang dan haken potentiele lezers of nieuwe klanten al snel af. Samen met het verhogen van je ranking verhoogt een snelle laadsnelheid ook het conversie percentage. Om je laadsnelheid te verbeteren kun je tools zoals Google PageSpeed Insights gebruiken om te kijken op welke vlakken je je website kan verbeteren. Zorg ook dat je afbeeldingen in de juiste bestandsformaten worden geüpload. Bij voorkeur een WebP formaat en geen JPEG of PNG, hier zit namelijk een duidelijk verschil in in laadtijd. Wellicht heeft je site wat updates nodig om WebP te ondersteunen, dit is echter wel de investering waard.

5. Optimaliseren van je User Experience

Het is belangrijk dat je website gebruiksvriendelijk is. Een optimalisatie voor mobiele apparaten en een compleet responsive website helpen daar bij. Zeker nu het aantal mobiele gebruikers alsmaar blijft toenemen moet je mobiele versie van je website ook aan alle juiste eisen voldoen om een hoge positie in Google te behalen. Ook is het belangrijk dat je website voldoet aan de minimale web eisen van W3C. Google kijkt sinds mei meer naar User Experience, ze hebben namelijk Google page experience toegevoegd aan hun zoekalgoritme.

6. Houd je URL zo simpel mogelijk

In eerste instantie wil je je website link zo kort mogelijk houden om je wil dat bezoekers hem zo gemakkelijk mogelijk kunnen delen. Korter is niet altijd beter, je linkmoet de pagina of het product waar je naartoe linkt goed beschrijven. Je moet de gebruiker duidelijk laten zien waar ze terecht komen. Het goed beschrijven van je URL pad kan wonderen doen voor je SEO. Zorg dat het beknopt blijft maar wel nog begrijpelijk en beschrijvend is.

7. Het opbouwen van backlinkjes naar je website.

Deze linkjes zijn links die van de ene website naar de andere website linken. Ze spelen een grote factor in het sturen van traffic naar je website. Het zorgt ervoor dat je website geloofwaardig overkomt en het de moeite waard is om te bekijken.

Er zijn veel manieren om backlinks op te bouwen. Je kan beginnen door je website link te vermelden in je social media profiel. Ook kan je een bedrijf benaderen om een gastartikel te schrijven voor hun website of blog. Zorg ervoor dat je backlinks afkomstig zijn van betrouwbare bronnen. Kwaliteiten staat hoger bij externe link dan kwantiteit. Ook kun je aan vrienden en familie vragen of zij jouw website links online wilt delen. Dit zal je zichtbaarheid op sociale netwerken verhogen en de bezoeken aan je website ook.

8.Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie is belangrijk om het traffic op je website te verhogen, want het helpt je website gemakkelijker gevonden te worden door potentiële klanten. Door je website voor Google te optimaliseren, kun je je kansen vergroten om hoger in de zoekresultaten te komen en zo meer bezoekers naar je site te krijgen. Er zijn veel verschillende manieren om je website voor Googlete optimaliseren, maar enkele van de belangrijkste factoren zijn het kiezen van de juiste trefwoorden, het maken van kwaliteitsinhoud, en het opbouwen van linkjes terug naar je website. Een SERP is een zoekresultaten pagina van een zoekmachine. Dit is de pagina die verschijnt als je een zoekopdracht in een zoekmachine invoert. De resultaten die op de SERP verschijnen worden bepaald door het algoritme van de zoekmachine. Deze moet de juiste meta teksten bevatten om zoveel mogelijk traffic te genereren. Dit is dan ook een van de belangrijkste stappen om online traffic te genereren.

Zoals je leest is er geen eenduidige manier om traffic te genereren via een zoekmachine optimalisatie. Het is een lange termijn traject wat veel inspanning, tijd en consistentie kost. Met de juiste marketing strategie kom je een heel eind, veel succes met het behalen van je gewenste online zichtbaarheid. Hopelijk hebben we je een beetje meer expert kunnen maken en je interesse voor online marketing wat kunnen aanwakkeren. Mocht je er nu echt niet uitkomen dan hebben wij bij 1314 media de juiste expert in dienst die je gegarandeerd verder kan helpen! Opzoek naar een partner voor jouw SEO en marketing? 1314 Media is de partner die je zoekt.

Laatste blogs